Haber

Resmi Gazete’de Yayımlandı! Okullarda yeni dönem başlıyor! Sınav yönetmeliği

Milli Eğitim Bakanlığı’nın ‘Ölçme ve Değerleme Yönetmeliği’ Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Ölçme ve değerlendirmenin esaslarını düzenleyen yönetmeliğe göre okullarda sınav haftası uygulanacak. Sınav tarihleri ​​eğitim-öğretim yılı başında duyurulacaktır.

Okullarda;
1. Dönem 1. Sınavlar: Ekim ayının son haftası – Kasım ayının ilk haftası,
1.dönem 2.sınavlar: Aralık ayının son haftası – Ocak ayının ilk haftası,
2. dönem 1. sınavlar: Mart ayının son haftası – Nisan ayının ilk haftası,
2. dönem 2. sınavlar: Mayıs ayının son haftası ile Haziran ayının ilk haftası arasında yapılacaktır.

Sınav tarihleri ​​okullar tarafından eğitim-öğretim yılı başında e-Okul üzerinden duyurulacaktır.

Ortak yazılı sınavlar ülke, şehir/ilçe ve okul genelinde yapılabilir. Uygulamalı sınavlar dışında öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmesine olanak sağlamak amacıyla birden fazla branşta okutulan derslerin ortak sınavlarının yapılması esas olacaktır.

Okullarda yapılacak ortak yazılı sınavların soruları, soru dağılım tablosuna göre hazırlanacak. Bahis sorusu dağılım tablosu il sınıf/alan grupları ve Ölçme ve Değerleme Merkezi Müdürlüğü tarafından oluşturulacak.

Bakanlık, eğitim-öğretim yılı başında hangi sınıf ve derslerin ortak sınava tabi tutulacağını açıklayacak. Ortak yazılı sınavlar okullarda öğretmenler tarafından uygulanacak ve değerlendirilecektir.

İl/ilçe genelinde hangi ders ve kursların ortak yapılacağına ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri Kurulu karar verecek.

Ülke, il/ilçe genelinde yapılmayan tüm sınavlar okullarda ortak sınav olarak yapılacaktır.

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında, yoğun eğitim programlarının uygulandığı sınıflarda, işletmelerde mesleki eğitime öğrenci gönderilen sınıflarda ve mesleki eğitim merkezlerinde ortak sınavlar yapılmayacaktır.

OYUN TABANLI İNCELEMELER

Okul öncesi ve ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin akademik ve sosyal gelişimleri sürekli takip edilecektir. Öğrencilerin gelişim düzeyleri, öğretmen rehberliğinde yürütülen bireysel ve grup etkinliklerine katılıma yönelik gözlem formları, oyun bazlı değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirmeye yönelik ölçme araçlarıyla takip edilecek.

Böylece ilkokul 4. sınıflarda yazılı sınav saati olmayacak. 4.sınıflarda öğrenci notları öğrenci ilerleme belgelerine göre verilecektir.

Sınav haftasında da okullarda dersler verilmeye devam edilecek.

Her dönemde, her ders için iki sınav yapılacaktır. Haftalık ders saati altı ve daha fazla olan derslerde il sınıf/alan grupları tarafından karar verilmesi halinde üçüncü bir sınav yapılabilir.

Her sınavdan sonra öğrencilerin eksiklerinin tespiti için sınav analizleri yapılacaktır.

Konu ve başarı eksikleri olan öğrencilerin durumları ders öğretmeni ve eğitim kurumunun sınıf/alan grupları tarafından yeniden değerlendirilerek sınıf içi telafi yapılacaktır.

UYGULAMALI DİL SINAVLARI

Türk/Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil dersleri sınavları; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri yazılı olarak yapılacak ve uygulanacaktır.

İlkokullarda Türkçenin doğru ve keyifli kullanımının geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesi için özel geliştirilmiş ölçme araçları kullanılacak.

Ünite/tema ve/veya konu sonlarında öğrencilere geri bildirim vermek amacıyla öğretmenler tarafından kısa süreli sınavlar yapılabilir. Bu sınavlara not verilmeyecektir.

İLLERİN EĞİTİMDE GELİŞİM DURUMU TAKİP EDİLECEK

Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABIDE) ile öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, akıl yürütme ve gerçek hayat senaryoları üzerinden yorum yapma gibi üst düzey düşünme becerilerini edinme düzeyleri yıllar içinde izlenecek, değerlendirilecek ve karşılaştırılacaktır. il düzeyinde. ABIDE araştırması iki yıllık dönemler halinde gerçekleştirilecek ve her biri için özel rapor hazırlanacak.

Türkçenin korunması ve geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin eğitim süreci boyunca edindikleri dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerindeki gelişimlerinin takip edildiği araştırma iki yıllık dönemler halinde yürütülecek ve ülke çapında bir rapor hazırlanacak.

Öğretim programlarının öğrencilerin akademik çıktıları üzerindeki etkisini görmek amacıyla “okul temelli izleme” araştırması yapılacaktır.

Bu uygulama ile öğrencilerin belirli sınıf seviyelerinde, belirlenen derslerde kazandıkları bilgi ve beceriler takip edilerek öğrenci ve öğretmenlere geri bildirimde bulunulacaktır.

Uluslararası izleme araştırmaları PISA ve TIMSS ile ülkenin eğitimdeki gelişimi uluslararası düzeyde takip edilecek.

Süreç odaklı ölçme, sınıf içi ölçme ve değerlendirme çalışmalarının etkinliğinin artırılması ve öğretmenlerin niteliklerinin geliştirilmesi amacıyla illerde Genel Müdürlük bünyesinde kurulan “ölçme ve değerlendirme merkezleri” etkinleştirilecektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu